Reklamation och retur

Du som är privatperson har 14 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan.

Skulle en vara returneras som är äldre än 14 dagar gör vi ett avdrag på försäljningsbeloppet, men endast om ni har kontaktat oss innan.

För varor som inte hämtats ut på DHL Servicepoint, utgår en avgift på frakt tur och retur.

Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt för vara som är specialbeställd det vill säga ej lagerförda produkter, vara som inte lämpligen kan återlämnas pga. hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits, ljud- eller bildupptagning samt datorprogram med bruten försegling, vätskor och liknande som öppnats, vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal.

Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Inga garantiåtaganden tas emot 24månader efter köp. Reklamationen gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten eller då kunden har orsakat skadan själv så som normalt slitage och handhavandefel. Ha ditt ordernummer till hands när du kontaktar kundservice.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom 24 månader. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Instruktioner:

  • Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör. Om något saknas görs ett avdrag på 25% av varans värde.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Ha ditt ordernummer tillhands när du kontaktar vår kundservice
  • Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.
  • RETURER OCH REKLAMATIONER MÅSTE SKICKAS MED FÖRETAGSPAKET ANNARS HÄMTAS DOM EJ UT!

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.